نصب و راه اندازي شبكه هاي كامپيوتري

۷۱ بازديد

 

كيميا ارتباط

22446068 

kimiaertebat.ir

براي راه اندازي شبكه لازم است 3 موضوع اصلي بستر شبكه، سرويس هاي مورد نياز و سطح امنيت مورد بررسي قرار گيرد كه در ادامه به صورت مختصر به هر بخش مي پردازيم

بستر شبكه

موضوع اول براي راه اندازي شبكه و خريد تجهيزات مورد نياز در نظر گرفتن بستر مناسب است. بستر شبكه مي تواند به صورت بي سيم، كابل شبكه و كابل برق باشد.

در اين سه روش براي كاربري هاي عرف بستر كابلي قابل اعتماد ترين و وايرلس مقرون به صرفه ترين بستر مي باشد. البته يادآور مي شود در صورت لزوم به بستر بدون سيم مي توان با تجهيزات حرفه اي تر و ايجاد شبكه ي بدون سيم يكپارجه مي توان قابليت اعتماد يك شبكه بي سيم را افزايش داد ولي طبيعتا هزينه هاي تجهيزات افزاش چشمگيري مي يابد. نهايتا تلفيقي از شبكه كابلي بعلاوه يك اكسس پوينت بي سيم گزينه مناسبي براي شركت ها و مجموعه هاي كوچك و متوسط مي باشد.

سرويس هاي مورد نياز

سرويس هاي شبكه گستردگي و تنوع زيادي دارند كه امكان توضيح همه ي آنها در اين مختصر نيست ولي در هر صورت قبل از راه اندازي شبكه بايد سرويس هاي مورد نياز را با مشاوره ي با كارشناسان مشخص نمود و بعد تجهيزات شبكه متناسب را تهيه كرد. در ادامه به چند سرويس متداول در شركت ها و مجموعه هاي خرد و متوسط مي پردازيم

اشتراك گذاري ديتا: اطلاعات بين و سرويس دهنده ها مثل پرينتر بين كاربران به اشتراك گذاشته شود

مديريت پهناي باند: كنترل و تعيين سطح دسترسي اينترنتي هر كاربر

حسابداري: استفاده از نرم افزار هاي چند كاربره مالي و انبار از طريق شبكه

ساعت زني: مديريت ورود و خروج كاركنان با استفاده از دستگاه ساعت زني از طريق شبكه

نظارت تصويري: انتقال تصاوير دوربين ها از طريق شبكه

تلفن تحت شبكه: برقراري ارتباط تلفني بين سيستم تلفني و كاربران اينترنتي از  طريق شبكه

و .........

سطح امنيت و پايايي

تعيين سطح دسترسي هر كاربر به اطلاعات روي شبكه و همچنين سطح اختيارات كاربر در به خدمت گرفتن سروس هاي شبكه و كامپيوتر خود و همچنين فرايند دوره اي بكاپ گيري از اطلاعات در اين بخش مورد ارزيابي و بررسي قرار مي گيرد.

در مجموع با مشاوره با كارشناسان ميتوان از هزينه هاي تدريجي و بعضا موازي و همچنين از هزينه هاي غير لازم جلوگيري نمود و بر اساس نيازهاي موجود تجهيزات شبكه را خريداري و راه اندازي نمود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.